Altijd inzicht in onze voorraad
Eerlijk advies van onze experts
3.000 m2 showtuin
Online bestellen


Levering, garantie & retourneren

Verzendingsvoorwaarden
Wij raden u aan uw materialen in één keer te bestellen. Leveringen uit twee partijen kunnen altijd een kleur- of structuurverschil vertonen. Bij bestratingsmaterialen blijven geringe afwijkingen in kleur en gradering mogelijk. Nadat u bij ons een bestelling hebt geplaatst, krijgt u van ons een orderbevestiging. Na akkoordbevinding van deze orderbevestiging zal de order in behandeling worden genomen. De meeste voorraadartikelen zijn binnen 4 werkdagen leverbaar, voor de overige producten staat een levertijd in de webshop vermeld. Wij informeren u hier graag over.

Levertijden

Genoemde levertijden zijn op voorwaarde dat bij onze leverancier de materialen voorradig zijn. Wanneer dit niet het geval is kan er vertraging in de uitlevering ontstaan. In dat geval proberen wij u hier zo snel mogelijk van op de hoogte te stellen. Bestellingen worden gelost op de dichtstbijzijnde, voor de vrachtauto, bereikbare plaats. Dit is ter beoordeling van de chauffeur. Onze vrachtwagen is uitgerust met een laadkraan, die vanaf de vrachtauto het materiaal 3 à 4 meter neer kan zetten. U kunt in het opmerkingenveld het weeknummer of de dag(en) vermelden wanneer u de materialen geleverd zou willen hebben, rekening houdend met de levertijden van de bestelde producten. Wij bellen u vervolgens een dag van tevoren of uw bestelling 's morgens of 's middags geleverd zal worden.

Afhalen & Bezorgen

Uiteraard kunt u bij ons ook de materialen zelf afhalen. Binnen onze regio kunt u gratis gebruik maken van onze aanhangwagen. Deze dient u binnen 2 uur weer schoon aan ons te retourneren. Voorraadartikelen kunt u onder voorwaarden aan ons retourneren. Wanneer wij producten retour moeten halen worden hier transportkosten voor in rekening gebracht. Bestelartikelen worden door ons niet retour genomen. Sommige materialen worden geleverd op statiegeldpallets. Wanneer u de pallets onbeschadigd binnen 3 maanden inlevert, krijgt u het geld retour. U dient hiervoor wel een aankoopbewijs te kunnen overhandigen. Op al onze leveranties zijn onze algemene voorwaarden van toepassing.

Verzendkosten

Onze verzendkosten zijn als volgt:
< 40 km v.a. onze bedrijfslocatie:

• Ordergrootte > € 1000,-, bezorging gratis
• Ordergrootte < € 1000,-, bezorgkosten € 39,50

>40 km v.a. onze bedrijfslocatie:

• Ordergrootte > € 0,-, bezorgkosten € 150,- (exclusief de eilanden)

Verzending per post:

• < 10 kg, verzendkosten € 7,95
• >10 – 23 kg, verzendkosten € 15,-

Garantievoorwaarden
Bestel uw materialen altijd zo veel mogelijk in één keer. Leveringen uit twee partijen kunnen altijd een structuur- of nuanceverschil vertonen. Bij bestratingsmaterialen blijven geringe afwijkingen in kleur en gradering mogelijk. Controleer voor verwerking of de juiste materialen geleverd zijn. Materialen die eenmaal verwerkt zijn, zijn als zodanig geaccepteerd en kunnen achteraf nooit een reden tot klacht zijn.

Klachten over geleverde materialen dienen binnen 24 uur gemeld te worden, anders gaan wij er van uit dat u tevreden bent met ons product. Bij het verwerken van de materialen dient u altijd te werken volgens de verwerkingsvoorschriften. Deze zijn op aanvraag te verkrijgen.

Klachten voortvloeiend uit een verkeerde verwerking kunnen niet in behandeling worden genomen. Bij eventuele reclamaties achteraf vergoeden wij geen kosten voor verwerking. Witte uitslag is een verschijnsel dat kan voorkomen bij alle betonproducten. Door regen en andere weersinvloeden verdwijnt de uitslag geleidelijk. Ten gevolge van ijzerhoudende grondstoffen in sommige zandsoorten kan incidenteel roest ontstaan. Dit is inherent aan het natuurlijke karakter van het betonproduct en kan derhalve niet als klacht worden behandeld.

Op al onze leveranties zijn onze algemene leveringsvoorwaarden van toepassing.


Retourneren
Tot wanneer kan ik een online bestelling retourneren?
Binnen 14 dagen na de ontvangst- of afhaaldatum van de bestelling kunt u deze retourneren.

Hoe kan ik een bestelling retourneren?

U kunt uw bestelling retourneren door contact met ons op te nemen. Vervolgens wordt u geholpen door een van onze vriendelijke medewerkers om uw artikel snel en eenvoudig terug te sturen.

Zijn er extra administratiekosten verbonden aan het retourneren?

Voor het retour zenden van uw bestelling rekenen wij geen extra administratiekosten. Wel berekenen wij voor het retourneren van betonproducten 20% aan handelingskosten. U zult dus bij het retourneren van betonproducten 80% van het aankoopbedrag terug ontvangen. Voor alle andere artikelen ontvangt u het aankoopbedrag van het geretourneerde artikel terug, exclusief de verzend- of bezorgkosten. De kosten voor het retour zenden van artikelen (of de voorrijkosten) zijn voor rekening van de klant.

Wat moet ik doen als ik een verkeerd of beschadigd artikel heb ontvangen?

De retourzending van een verkeerd geleverd of beschadigd artikel is zoals hierboven beschreven. Geef in dit geval bij ons aan dat u een verkeerd of beschadigd artikel heeft ontvangen. Bij retourzending wegens beschadiging of verkeerde levering ontvangt u het aankoopbedrag van het bestelde product en de verzendkosten retour.

Welke regels gelden voor het retourneren van verschillende artikelen?

Bent u niet tevreden over het artikel, dan mag het geretourneerd worden. Dit geldt ook voor actieartikelen en artikelen uit de opruiming. Aan de volgende voorwaarden dient een artikel te voldoen om te retourneren:

  • U kunt een artikel retour sturen binnen 14 dagen. De termijn gaat in op de dag na ontvangst van uw bestelling.
  • Het artikel dient voorafgaand retour gemeld te worden telefonisch of per e-mail. Een retourzending kunt u aanmelden door contact op te nemen met één van onze medewerkers en per e-mail: info@weulenkranenbarg.nl. Graag ontvangen wij per e-mail een duidelijke foto van het artikel met motivatie waar u niet tevreden over bent.
  • Het artikel wordt alleen retour geaccepteerd als het in de originele staat en indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking wordt teruggestuurd. Daarom adviseren wij u om te allen tijde de geleverde toebehoren te bewaren
  • de pakbon of de (kopie) factuur dient meegestuurd te worden in de verpakking
  • het moet gaan om een voorraadartikel. Indien de producten speciaal voor u besteld zijn, kunnen deze niet retour.
  • Voor het retourneren van betonartikelen rekenen wij 20% aan handelingskosten. U ontvangt dus 80% van het aankoopbedrag terug.

Sommige artikelen kunt u niet retourneren. Het gaat dan om:

  • producten die in overeenstemming met uw specificaties zijn aangepast
  • artikelen die duidelijk persoonlijk van aard zijn of door hun aard niet kunnen worden teruggezonden, o.a, ophoogzand.
  • artikelen die speciaal voor u besteld zijn.

Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat Weulen Kranenbarg niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retour-gestuurde artikelen. Vraag daarom op het postagentschap altijd om een traceercode en bewaar deze goed.

Krijg ik automatisch mijn geld terug als ik mijn artikel retourneer?
Als u de bestelling al heeft betaald, dan wordt 100% van het betaalde bedrag teruggestort, met uitzondering van beton & keramiek producten, hiervoor ontvangt u 80% van het betaalde bedrag retour. Als u nog niet heeft betaald, dan komt de betalingsverplichting te vervallen. Hoe lang het duurt voordat het betaalde bedrag teruggestort wordt, is afhankelijk van de betaalmethode die u hebt gekozen. Indien u de exacte termijn wilt weten waarop uw bedrag teruggestort wordt, kunt u contact opnemen met ons.