Altijd inzicht in onze voorraad
Eerlijk advies van onze experts
3.000 m2 showtuin
Online bestellen

Veelgestelde vragen

Dagelijks krijgen wij vragen over ons assortiment en de mogelijkheden. Ook vragen over de betaalmogelijkheden, de levering en retourmogelijkheden beantwoorden wij regelmatig. Uiteraard doen wij dit met plezier en valt het als vanzelfsprekend onder onze service. Wie buiten openingstijden een antwoord zoekt kan hier kijken. Staat uw vraag er niet tussen? Stuur ons dan gerust een mail.

Op welke manieren kan ik betalen?

Bij ons kunt u kiezen uit 3 mogelijkheden:

  • Vooraf betalen per bank, pin of contant
  • Betalen via iDEAL (webshop)
  • Betalen bij aflevering met onze mobiele pin, in overleg

Wij leveren geen materialen op afbetaling of op rekening.

Hoe vindt de levering plaats?

De materialen worden met een vrachtauto gebracht. Vervolgens worden ze met de kraan (reikwijdte ca.3 à 4 meter) op een goed bereikbare plek afgeleverd. Hierbij streven wij naar een locatie die u ook het beste uitkomt. In verband met de afmeting van de vrachtwagen is dit helaas niet altijd mogelijk. Er wordt dan de best passende oplossing gezocht.

Wat is de levertijd?

Wij streven ernaar onze producten binnen 2-5 werkdagen bij u af te leveren. Genoemde levertijden zijn op voorwaarde dat bij onze leverancier de materialen op voorraad zijn. Wanneer dit niet het geval is kan er vertraging in de uitlevering ontstaan. In dat geval proberen wij u zo snel mogelijk in te lichten. Vertraging in de uitlevering kan op geen enkele wijze aanleiding geven tot schadevergoeding.

Kan ik producten retourneren?

Retourartikelen dienen schoon, onbeschadigd en niet gebruikt te zijn.

We nemen alleen voorraadartikelen retour, geen artikelen die speciaal besteld zijn.
Big bags met ophoogzand kunnen niet retour. Hout- en winkelartikelen kunnen retour tegen 100%.
Voor betonproducten rekenen wij 20% van de waarde voor handelingskosten. Mocht het toch voorkomen dat u een vol pak stenen (bestelartikel) over heeft, dan kunnen we informeren bij de fabriek of dit retour kan en wat de retourkosten hiervoor zijn. Aangebroken pakken neemt een fabriek nooit in. Bij het retour halen van goederen worden de voorrijkosten à € 39.50 berekend
Sommige bestratingsmaterialen worden geleverd op statiegeldpallets. Statiegeld staat apart vermeld op uw factuur. Wanneer u de pallets onbeschadigd – binnen drie maanden- inlevert, krijgt u het geld retour (aankoopbewijs meenemen). Wij halen geen pallets retour.
Op bigbags zit geen statiegeld, vanwege de treksterkte mogen wij deze maar eenmalig gebruiken. U mag ze echter wel inleveren, er zijn soms geïnteresseerden die een bigbag willen gebruiken voor andere doeleinden.
Voor de duidelijkheid nog even alles op een rij:
• Statiegeldpallets nemen we retour, mits onbeschadigd
• Onbeschadigde niet-statiegeldpallets 120x60 cm mogen ook retour
• Overige pallets nemen we niet retour
• Verpakkingsmaterialen, plastic hoezen, lege verfpotten, afvalhout e.d. kunnen niet retour
Waarom moet bestrating in één keer besteld worden?

Bestel uw materialen altijd in één keer. Leveringen uit twee partijen kunnen altijd een kleur- of nuanceverschil vertonen. Bij bestratingsmaterialen blijven geringe afwijkingen in kleur, formaat en gradering mogelijk.

Wat moet ik doen als ik niet tevreden ben?

Klachten over geleverde materialen dienen binnen 24 uur gemeld te worden. Na deze termijn nemen wij uw klacht niet in behandeling. Controleer daarom voor verwerking of de juiste materialen geleverd zijn. Op de orderbevestiging staat het aantal pakken en lagen die u dient te ontvangen. Stuur een e-mail met klachtomschrijving en een foto van de klacht naar info@weulenkranenbarg.nl met vermelding van uw debiteurnummer en ordernummer. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op. Materialen die eenmaal verwerkt zijn, zijn als zodanig geaccepteerd en kunnen achteraf nooit een reden tot klacht zijn. Witte uitslag, ook wel kalkuitbloei, is een verschijnsel dat kan voorkomen bij betonproducten. Door regen en andere weersinvloeden verdwijnt de uitslag geleidelijk. Ten gevolge van ijzerhoudende grondstoffen in sommige zandsoorten kan incidenteel roest ontstaan. Dit is inherent aan het natuurlijke karakter van het betonproduct en kan derhalve niet als klacht worden behandeld. Wij adviseren u graag over mogelijke oplossingen.

Zijn de prijzen inclusief of exclusief BTW?

De prijzen die vermeld staan in onze webshop zijn Consumentprijzen en inclusief 21% btw.

Wat zijn de bezorgkosten?

Onze bezorgkosten zijn als volgt:
< 40 km v.a. onze bedrijfslocatie:

• Ordergrootte > € 1000,-= bezorging gratis
• Ordergrootte < € 1000,-= bezorgkosten € 39,50

>40 km v.a. onze bedrijfslocatie :

• Ordergrootte > € 0,-= bezorgkosten € 150,- (exclusief de eilanden)

Verzending per post:

• < 10 kg, verzendkosten € 7,95
• >10 – 23 kg, verzendkosten € 15,-

Hebben jullie alle artikelen van de webshop ook in de showtuin staan?

Nee, helaas niet. Het volledige assortiment van al onze leveranciers is daarvoor te groot, ondanks de meer dan 3000m2 showtuin. De artikelen die in de webshop staan en in onze showtuin terug te vinden zijn, zijn te herkennen aan het marktkraam icoontje, linksboven in de productfoto. 

Dit product is te vinden in onze showtuin

Marktkraam icoon

De geleverde betontegels hebben witte uitslag en vlekken, oftewel kalkuitbloei, hoe komt dit?

Witte uitslag, cementsluier of kalkuitbloei is een chemische reactie van zand, cement en water. Dit is inherent aan het natuurlijke karakter betonproducten en zal met de tijd verdwijnen. Hoelang dit kan duren is moeilijk te voorspellen. Kalkuitbloei kan niet als klacht worden behandeld. Wij adviseren u graag over mogelijke oplossingen.